Doktorsnám á Menntavísindasviði

4.jpg


7. júní kl. 14.00 áfangamat Guðrúnar Bjargar Ragnarsdótuur



Áfangamat doktorsnema við Menntavísindasvið Háskóla Íslands
For English see below

Þriðjudaginn 7. júní 2016 mun fara fram áfangamat á rannsóknarverkefni Guðrúnar Bjargar Ragnarsdóttur doktorsnema við Menntavísindasvið. Heiti áætlunarinnar er The effects of Direct Instruction and Precision Teaching on self-concept, self-efficacy and well-being of students with learning difficulties. Students´ and parents´ perception.

Matið er í tvennu lagi; fyrst kynnir Guðrún Björg rannsóknarverkefni sitt í stofu K 205 kl. 14.00 – 15.00 og er sú kynning opin nemum í framhaldsnámi og starfsmönnum Menntavísindasviðs. Síðan er fundur þar sem matsnefnd fær tækifæri til að ræða rannsóknaráætlunina við Guðrúnu Björgu. Fundurinn er öðrum lokaður. Kynningin og fundurinn fara fram á ensku.

Tilgangur matsins er tvíþættur eins og fram kemur í Reglum um doktorsnám við Menntavísindasvið: Að meta hæfni doktorsnemans til að framkvæma rannsóknarverkefni og að veita endurgjöf.

Matsnefndin samanstendur af leiðbeinendum Guðrúar Bjargar; aðalleiðbeinandi dr. Anna Lind Pétursdóttir  dósent, Háskóla Íslands, meðleiðbeinanda  dr. Zulima Gabríela  Sigurðardóttir dósent, Háskóla íslands. Prófdómarar; dr. Batya Elbaum prófessor, Háskólanum í Miami og dr. Annadís Gréta Rúdólfdóttir lektor , Háskóla Íslands. Dr. Anna Kristín Sigurðardóttir dósent, formaður matsnefndar, stýrir athöfninni og Sólrún B. Kristinsdóttir er ritari.

An interim evaluation of a doctoral proposal at the School of Education University of Iceland

The interim evaluation of Guðrún Björg Ragnarsdóttir ´s doctoral project will take place 7th June 2016 at the University of Iceland, School of Education, Stakkahlíð. The title of the proposal: The effects of Direct Instruction and Precision Teaching on self-concept, self-efficacy and well-being of students with learning difficulties. Students´ and parents´ perception.

The evaluation will be in two parts: First the doctoral student‘s presentation of her proposal in room K 205 at 2 pm. The presentation is open to postgraduate students and staff of the School of Education. Secondly, an evaluation meeting for a discussion of the proposal. The meeting is open only to the doctoral student and the Evaluation Committee. The language of the presentation and the meeting will be English.

The purpose of the interim evaluation is twofold, as the rules of the Doctoral School indicate: To evaluate the doctoral student‘s competence in conducting the proposed doctoral research project and to provide her with feedback.

The evaluation committee consists of Guðrún Björg´s supervisors: Dr. Anna Lind Pétursdóttir senior lecturer, University of Iceland, co-supervisor Dr. Zulima Gabríela Sigurðardóttir senior lecturer University of Iceland, Dr. Batya Elbaum professor, Miami University and Dr. Annadís Gréta Rúdólfdóttir lecturer ,  University of Iceland. Chairman of the evaluation committee, dr. Anna Kristín Sigurðardóttir, senior lecturer, directs the proceedings and Sólrún B. Kristinsdóttir is a secretary.